Zou het dan toch echt gebeuren?

Gisteren hebben we kunnen horen dat, indien de cijfers blijven dalen, het zwembad vanaf woensdag 19 mei weer open mag met meer activiteiten! Yeah, yeah, wij zijn natuurlijk ontzettend blij. We wachten nog even de richtlijnen vanuit de zwembadbranche af, zodat we daarna goed kunnen communiceren wat we al wel en niet mogen gaan doen.

Wat hebben we gemist?

In deze blog geef ik weer wat ik/wij, maar wellicht ook de klanten in de afgelopen 5 maanden hebben gemist omdat ze niet konden komen zwemmen.

Wij missen:

  • Het contact met de klanten, de verbinding met de klanten. Maar ook het contact van de klanten onderling.
  • Bij het zwembad aankomen en gelijk vriendelijk begroet worden door een receptioniste. (Nu zit er in de ochtenduren namelijk niemand, en kom ik in een leeg gebouw binnen)
  • Een rij fietsen in de fietsenstalling vanaf 07.00 uur in de ochtend.
  • Vrolijk pratende klanten die één voor één naar binnen wandelen.
  • Moeders en vaders met baby’s, peuters en kleuters die al brabbelend met de kinderwagens en buggy’s de hal in lopen.
  • Het begroeten van de klanten op de zwemvloer en wijzen in welke banen ze moeten zwemmen of naar welk bad ze moeten.
  • Het gevoel van water om je lichaam heen. Een gevoel dat op dit moment bijna als een omhelzing van iemand wordt ervaren. Water tegen je huid aan, als een warme deken omarmd.
  • De gewichtloosheid van het water. Het tilt je op en het voelt alsof je zweeft in de ruimte.
  • Het krachtig doorhalen van je armen bij de zwemslagen, spieren die je al 5 maanden niet hebt gebruikt en de volgende dag des te meer voelt.
  • Het neerleggen en uitleggen van onze trainingsschema’s aan de badrand voor de banen zwemmers.
  • Het stimuleren om elke keer dat ene baantje extra te zwemmen of dat ene baantje sneller te zwemmen.
  • Het spetteren met de handen en voeten in het water en dan heerlijk de waterdruppels in je gezicht opvangen.
  • Het onderwater zwemmen en al schuddend met je hoofd uit het water omhoog springen. De waterspetters die dan vrolijk door de lucht zweven om vervolgens terug in het water te plonzen.
  • Het vrolijke gespetter en gelach van de kinderen in het water bij onze baby/peuter/kleuter lessen. Die olijke snoetjes die van oor tot oor stralen.
  • De vorderingen die deze kinderen maken in een paar lessen. Wat een plezier om te zien hoe snel dat zij vaardigheden oppakken en groeien. Het groeien van deze kinderen an sich is al mooi om te zien. Wat zullen ze in die 5 maanden groot zijn geworden!
  • De creativiteit om de lessen weer te bedenken en uit te voeren. Het sjouwen van de materialen naar de verschillende baden (ja, ook dat wordt gewoon gemist 😊).
  • De bewegingen in het water voordoen bij de zwemlessen, maar zeker ook bij de beweeglessen!
  • Het enthousiasme van onze beweeglessers die vol goede moed binnen komen en met de tong op de knieën weer naar huis gaan.
  • Het motiveren en stimuleren van de beweeglessers om net dat stukje extra te doen, waardoor je sterker en fitter wordt.
  • Het moe en voldaan uit het water komen van de deelnemers die je bedanken voor weer een afwisselende gevarieerde les.
  • Het geschreeuw en gejoel van kinderen in en rond de baden en de glijbaan.
  • Het 100x op een dag roepen: “niet rennen”. 😅
  • Het zorgen voor een klantvriendelijke omgeving, het vriendelijk ontvangen en te woord staan van klanten.
  • Het oplossen van vragen en problemen van klanten.
  • Het ervoor zorgen dat iedereen met een veilig gevoel kan zwemmen.
  • Het ervoor zorgen dat iedereen weer met een lach naar buiten gaat. Zelfs de mensen die ergens een klacht over hebben.
  • Het verzorgen van kinderfeestjes en het feliciteren van de jarigen.
  • Met een moe, maar zeker ook voldaan gevoel weer terug naar huis gaan en beseffen: het was een drukke dag, maar wat fijn dat we dat nu weer mogen zeggen en denken!

Waarschijnlijk zal ik nu vast nog wel wat gevoelens en ervaringen missen in mijn verhaal, maar anders wordt het wel erg lang. Het is ook wel leuk om te weten wat jullie als klanten nu het meest gemist hebben in die 5 maanden dat jullie niet konden zwemmen. Dit mag je in de reactie onder deze blog beschrijven. Laten we hopen dat de cijfers naar beneden blijven gaan en dat we iedereen volgende week weer met goede zin mogen ontvangen op de werkvloer!